10 February 2014
10 February 2014,
 0

In het eerste artikel over SEO ben ik voornamelijk ingegaan op het effect van SEO (search engine optimization) op het vergroten van de hoeveelheid bezoekers en het vergroten van omzet. In het tweede deel wil ik graag aandacht besteden aan de betaalbaarheid van het vergroten van je online vindbaarheid door zoekmachine optimalisatie.

 Google Adwords vs SEO

Google AdwordsUiteraard zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Als website eigenaar heb je dan ook de keuze uit verschillende strategieën om jouw website beter vindbaar te maken. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een Google AdWords campagne te starten. Met Google AdWords rank je altijd hoog op het door jou gekozen zoekwoord en betaal je per persoon die jouw website via Google bezoekt. Je betaalt dus per ‘klik’. Als je een dergelijke campagne start moet je echt weten wat je doet. Vaak zijn website eigenaren uiteindelijk weinig gebaat bij een Google AdWords campagne omdat de kosten hoog zijn in vergelijking met de uiteindelijke omzetstijging. Het kan zelfs zo zijn dat je als ondernemer uiteindelijk minder over houd omdat je kosten zo hoog worden. Met SEO zal je hier nooit last van hebben. Het voordeel van zoekmachine optimalisatie is dat dit effect duurzaam is. De positie die jij hebt bij een zoekmachine heb je verdiend en zal je daarom echt klanten opleveren. Ook zijn de kosten te overzien omdat je niet per klik betaald maar vaak per maand een bepaald vast bedrag betaald, wat vele male lager ligt dan een AdWords campagne op een populair zoekwoord.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.