3 March 2014
Categorie: bloggen, SEO bloggen
3 March 2014,
 0

SEO bloggenJe kunt nog zoveel search engine optimization (SEO) bloggen en content optimalisatie weten, maar als je geen inspiratie hebt kun je het nergens op toe passen. Bang voor een lege pagina? Op zoek naar inspiratie, maar tast je in het duister? Lees dan voordat je online op jacht gaat naar inspiratie deze blog, dan zal je merken dat inspiratie dichter bij is dan je had kunnen bedenken. Richt je op bronnen in je directe omgeving en realiseer je goed dat je met deze bronnen uitzonderlijke content kunt creëren. Houd hierbij altijd rekening met de voor jouw belangrijke zoekwoorden en optimaliseer je content naar thema en zoekwoorden.

Gebruik de onderstaande uitgangspunten en kom erachter dat het niet moeilijk is om inspiratie op te doen. Loop je de volgende keer weer tegen het punt aan waarop je inspiratie weg is, pak dan deze lijst erbij en probeer het uit. Deze week gaan we in op het creëren van content en blogs omtrent individuele prestaties, tools, blog lijsten en interne bronnen. Vanaf nu zullen wij vier weken lang, elke week een blog posten met onderwerpen en om jou te inspireren. Hopelijk krijg je van al deze onderwerpen zoveel inspiratie dat je je blog en content schrijf skills gaat loslaten op deze voordrachten.

 

Blog en website content over individuele prestaties

  • Schrijf over een overgang naar een nieuwe baan/taak en hoe je je vaardigheden moest aanpassen om dit tot een succes te brengen.
  • Denk aan harde lessen die je hebt geleerd en deel deze met starters.
  • Omschrijf het proces dat door zich in jouw gedachten afspeelt wanneer je een nieuw project aanneemt op een manier dat het andere kan helpen om zaken beter te organiseren en voorbereiden.
  • Schrijf over een voorbeeld figuur of een merk waar je veel waardering voor hebt. Leg uit waarom deze persoon of dit bedrijf er uit springt zodat andere ook deze weg in kunnen slaan.
  • Deel je actieplan voor de toekomst. Geef mensen een sneak preview in wat er gaat komen en bespreek de stappen die je gaat ondernemen om je doelen te bereiken.

Blog en website content over tools

  • Maak een video les die mensen wegwijs maakt bij het gebruiken van een tool voor een specifieke taak.
  • Schrijf een review over een minder bekende tool waarvan jij denkt dat meer mensen deze zouden moeten gebruiken.
  • Presenteer creatieve, alternatieve manieren om een tool te gebruiken. Denk hierbij aan plug-ins en combinaties van tools die het algemene gebruik verbeteren.
  • Wordt er gebruik gemaakt van een eigen tool? Schrijf dan een stuk waarin je verteld waarom deze tool nu juist beter is dan commerciële tools die andere gebruiken.
  • Voer een taak uit met een aantal verschillende tools. Omschrijf welke het goedkoopste is, gemakkelijkst in gebruik, het meest efficiënt qua tijd, enzovoorts.

Blog en website content in lijsten

  • Verzamel bronnen over verschillende onderwerpen en op verschillende niveaus.
  • Verzamel content dat een goede weergave geeft van datgene waar mensen naar moeten streven.
  • Maak een rangschikking van je favoriete tools, blogs, websites, enzovoorts.
  • Geef mensen redenen waarom iemand wel of niet een bepaalde tactiek of strategie zou moeten volgen.
  • Maak ‘top tien’ lijsten voor verschillende onderwerpen.

Maak gebruik van interne bronnen voor je blogs en content op je website

  • Vraag het verkoop team waar ze het meest tegenaan lopen. Wat zou jij kunnen schrijven zodat je voor hen een oplossing kunt illustreren?
  • Woon bijeenkomsten bij op verschillende afdelingen. Observeer hun manier van communiceren en werken. Schrijf hierover stukken waar je in gaat op effectief brainstormen of het overkomen van interne problemen.
  • Zoek uit welke vragen jullie accountmanagers het meest ontvangen. Maak daar een blog over of bespreek andere bronnen die antwoorden hierop geven.
  • Vraag of elke afdeling elke maand of elk kwartaal haar grootste prestaties willen inbrengen. Gebruik minimaal één prestatie als case studie.
  • Leer je collega’s kennen. Breng in kaart wat hun achtergrond is, hun dagelijkse routines zijn en wat zij ambiëren voor de toekomst. Je kunt werknemers laten zien aan collega’s in een video of serie van blog posts waarin je een team dichter bij elkaar brengt.

 

Nu is het aan jou, ga schrijven en werk samen met je directe omgeving als eerste bron van inspiratie. Heb je uit deze blog inspiratie opgedaan? Lees dan ook zeker de blog van volgende week. Heb je een leuke blog geschreven, deel hem dan gerust en laat ons weten wat het is geworden! Check je blog en content altijd op SEO.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.