3 February 2015
3 February 2015,
 0

Zo, voor je het weet ben je alweer bij deel twee beland. Ondanks dat ik heel benieuwd ben wat deel één jullie gebracht heeft moet ik nu door gaan met deel twee. Met deze blog gaan we jouw inspiratie niveau nogmaals upgraden. Met oog op eerdere blogs over de opbouw van een blog en het zoekmachine optimalisatie (SEO) proces erom heen, wil ik wel blijven benadrukken dat je dat altijd moet toepassen. Doe je inspiratie op, blog in structuur, manage je content en optimaliseer dit voor zoekmachines. Een zoekwoordenonderzoek is hiervoor aanbevolen. Met behulp van de uit het zoekwoorden onderzoek voortgekomen ‘kansen’ kun je ervoor zorgen dat blogs bijdrage aan een betere ranking bij zoekmachines zoals Google.

 

De onderwerpen voor vandaag zijn industrie, uitleg ‘how to’, bedrijfscultuur en leerzame blogs/artikelen. Hoewel wij veel neigen naar blogs zijn deze onderwerpen bedoeld als inspiratie voor het schrijven van website content en blogs. Combineer altijd unieke en informatieve content met zoekmachine optimalisatie.

 

Blog over de industrie

  • Zoek een opiniestuk waarover mensen in jouw omgeving discussiëren. Onderbouw het met resultaten uit nieuwe onderzoeken of bekijk het eens vanuit een ander oogpunt.
  • Geef uitleg over de beleidsmatige stappen die jullie bedrijf neemt als gevolg van veranderingen binnen jullie branche.
  • Introduceer nieuwe technieken of strategieën die jij of je collega’s gebruiken. Geef gedetailleerd weer waarom deze technieken beter zijn dan andere binnen jullie business.
  • Geef commentaar op opkomende trends en geef je mening of geef aan waarom deze trends juist niet moeten doorzetten.
  • Deel tips en topervaringen van andere spelers in de branche.

 

How to

  • Laat iedereen uit je team vijf stappen proces opschrijven wat hen van begin tot einde door een dagelijkse taak brengt. Dit kun je gebruiken voor een email campagne of blog/video serie.
  • Vraag het management team naar speerpunten waarmee zij het bedrijf helpen ontwikkelen en hoe ze deze soepel draaiende houden.
  • Welke vaardigheden zouden handig kunnen zijn voor jouw klanten zodat zij beter begrijpen welk product of service zij het gemakkelijks/best kunnen gebruiken. Leg het ze duidelijk uit.
  • Schrijf de stappen op die jij ondernam gedurende een succesvolle campagne. Schrijf het zo uit dat het herhaald kan worden.
  • Interview verschillende experts over hetzelfde onderwerp en vraag hen hoe zij een bepaald doel bereiken.

 

Blog en content over de bedrijfscultuur

  • Zorg dat je betrokken raakt bij een community en doe mee. Schrijf over wat je doet en waarom het belangrijk is voor jou.
  • Vraag collega’s om elk een voordeel van werken bij dit bedrijf wat je nog niet ergens anders hebt ervaren.
  • Laat iemand van het management team inzicht geven in de kernwaardes van het bedrijf en waar deze één zijn met het merk.
  • Feliciteer nieuwe collega’s en praat met hen over wat hun bijdrage is in het team.
  • Laat stagiaires voor één dag meelopen met een werknemer en omschrijf wat deze dag in iemand anders leven inhoudt.

 

Leerzame blog series

  • Leer een vaardigheid of illustreer hoe je een bepaalde tool of software gebruikt.
  • Voeg een serie lessen samen die de lezer meenemen door een heel plan of strategie.
  • Maak een samenvatting van lange artikelen of boeken in korte stukken. Breng de hoofdboodschap goed onder de aandacht.
  • Maak een quiz met interactieve lessen en geef uitleg over hoe je bij het juiste antwoord uit zou moeten komen.
  • Ga naar een workshop of lunch en leer over onderwerpen die je daarna door vertaald naar je collega’s. Je kunt dit zelfs filmen of iemand een samenvatting laten maken.

 

Time flies when you’re having fun! Hopelijk heb jij net zoveel inspiratie opgedaan als ik en sta je nu ook te popelen om aan de slag te gaan. Wat vonden jullie van deze tips? Heb je nog wat extra inspiratie voor andere lezers? Deel het alsjeblieft! Onthoud dat de combinatie tussen unieke en informatieve content essentieel is, pas daarom altijd de basis regels van het zoekmachine optimalisatie proces toe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.